سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاطرات زیارت رضوی

اول: عشق سوزان است، بسم الله الرحمن الرحیم
       
هر که خواهان است، بسم الله الرحمن الرحیم

دوم: دو خبر


احادیث

 1 

چهل کلام نورانی چاپ شد

کتابچه‌ی "چهل کلام نورانی" حاوی فراخوان جشنواره‌ی موضوعی "یک تصویر از یک حدیث رضوی" به همراه چهل حدیث منتخب برای تصویرسازی چاپ شد.
این کتابچه در شمارگان 2000 نسخه و به همت کمیته‌ی علمی و کمیته‌ی خبر و با همکاری کمیته‌ی روابط عمومی جشواره‌ی یک تصویر از یک حدیث رضوی چاپ شده و در اختیار مخاطبان کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور ادارات، نهادها و سازمان‌های فرهنگی استان قم قرار گرفت.
علاقه‌مندان به دریافت این دفترچه می‌توانند نشانی خود را به صورت کامنت
خصوصی در همین وبلاگ delneshan قرار دهند تا برای آنها ارسال گردد.
البته این دفترچه از همین وبلاگ قسمت "دانلود مجموعه‌ی کامل احادیث" قابل دانلود است.

 

محمد مخلصی

  2

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه­ی جشنواره­ی یک تصویر از یک حدیث رضوی تمدید شد.
 

دبیر جشنواره‌ی «یک تصویر از یک حدیث رضوی» از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی این جشنواره خبر داد و گفت به دلیل استقبال خوبی که تا به حال از این جشنواره شده و نیز تماس مکرر علاقه‌مندان آخرین فرصت
برای شرکت در این جشنواره که در فراخوان، تا تاریخ  25 مرداد اعلام شده بود، تا تاریخ 15 شهریور تمدید می­گردد. محمد مخلصی افزود: علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به وبلاگ "نشان سخن عشق" و دانلود احادیث منتخب از این وبلاگ، آثار خود را تا تاریخ ذکر شده به نشانی: قم، شهرک قدس، انتهای خیابان 45 متری چمران جنوبی، ابتدای20 متری هدایت، مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی ارسال نمایند.

 سوم: معرفی سه کتاب

 

میهمان طوس 1 

میهمان طوس

 نام من بشیر است. من چهارده ساله‌ام و با پدر و مادرم در شهر مرو زندگی می‌کنم؛ راستش را بخواهید شهر ما تا همین یکی دو سال پیش آنقدرها مهم و بزرگ نبود؛ ولی از روزی که مأمون، خلیفه‌ی عباسی به مرو آمد و این شهر را پایتخت سرزمین اسلامی قرار داد،‌ روز به روز بر وسعت و اهمیت آن اضافه می‌شود.
پدرم سلیمان، استاد دانشگاه مرو است. او سه روز است که به دانشگاه نمی‌رود...
آقای محمد علی دهقانی نویسنده کتاب "میهمان طوس" داستان زندگی بشیر را که در زمان خلافت عباسی و همچنین امامت حضرت رضا(ع) زندگی می‌کرده، به رشته‌ی تحریر در آورده است. نویسنده‌ی این کتاب سعی کرده تا خواننده را با آن دوره‌ی تاریخی و اجتماعی که حادثه‌ها و رودیدادهای مهمی در آن اتفاق افتاده است پیوند بدهند.

 


 
اعترافات غلامان 2
اعترافات غلامان

 کتاب اعترافات غلامان نوشته‌ی حمید رضا شاه‌آبادی است. این کتاب روایت‌گر داستان دوران ولایت عهدی امام رضا(ع) از زبان غلامانی است که آن چه را در آن سه سال بر آنها گذشته است مرور و برای خود بازگو می‌کند.

 

 


زیرا ناودان طلا

زیر ناودان طلا

از صدها سال پیش، سفرهای زیارتی به مکان‌های زیارتی چون خانه‌ی خدا در مکه، تربت پاک پیامبر(ص) در مدینه، حرم سرور شهیدان در کربلا، حرم امام رضا(ع) در مشهد و... در بین مسلمانان رواج یافت. بسیاری از مسلمانان بزرگترین نذرهای خود را برای عملی شدن آرزوها و بر آورده شدن حاجت‌هایشان، یکی از همین سفرهای زیارتی قرار می‌دادند؛ سفرهایی که با وسایل اندک و محدود و با رنج و سختی بسیار همراه بود. نذرها مختلف بود و هر کس به گونه‌ای نذر می‌کرد. یکی از نذرها این بود که مثلاً خانواده‌ای که آرزومند داشتن فرزند بود، نذر می‌کرد که اگر صاحب فرزند شود، هم وزن موی کوتاه شده‌ی فرزندش، طلا به حرم هدیه کند تا خرج امور مسلمین شود. برای نویسنده‌ی این سفرنامه نیز چنین نذری شده بود و امروز با خواندن داستان سفر او به کربلا،‌ می‌توان به همراه او به کربلای آن روزها سفر کرد. با تشکر از کمیته‌ی علمی جشنواره

 


[ سه شنبه 90/6/1 ] [ 10:42 صبح ] [ کانون پرورش فکری استان قم ]
درباره وبلاگ

کانون پرورش فکری استان قم
دبیرخانه جشنواره خاطرات زیارت رضوی
امکانات وب
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 81543