سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاطرات زیارت رضوی

با توجه به روند اجرایی دومین جشنواره یک تصویرازیک حدیث رضوی وپس از گذران مراحل متعدد از جمله طراحی شیوه نامه،پوستر، فراخوان، هماهنگی با نهادهای فرهنگی،اطلاع رسانی، استخراج احادیث، ارائه به کارشناسان مذهبی جهت تایید سندیت ، طراحی کارت ودرج احادیث،تکثیروچاپ کارتهای حدیث،  اکنون در مرحله بسته بندی وارسال بسته چهل حدیث با عنوان" سخن عشق " هستیم .

کارت احادیث به زودی در قالب پکیجی شکیل با قابلیت دسترسی واستفاده آسان علاقه مندان به شرکت در جشنواره،به تعداد مراکز (هرمرکز 2 عدد) وواحد های کارشناسی(هرواحد یک عدد)در سراسر کشور ارسال خواهد شد.

در پاسخ به سئوالات مخاطبان ، لازم به ذکر می دانیم که با توجه به اینکه احادیث در پست های قبلی درج شده است ،بنا به ظرفیت مشخص ومحدود وبلاگ، تعدادی از پست های احادیث در صفحه قبل قرار گرفته است.علاقه مندان با رجوع به منوی آرشیو در سمت راست وبلاگ وکلیک روی گزینه بهار 91 می توانند از دیگر احادیث نیز بهره معنوی ببرند.


[ دوشنبه 91/4/26 ] [ 8:58 صبح ] [ کانون پرورش فکری استان قم ]

به گزارش روابط عمومی کانون استان قم، در راستای برپایی دومین جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی در قم ولزوم اطلاع رسانی به مخاطبان  وعلاقه مندان  به شرکت دراین فعالیت معنوی ، با هماهنگی های انجام شده از سوی کمیته روابط عمومی جشنواره ،  خبرنگار روزنامه ایمان (که جزو پر تیراژ ترین روزنامه های استانی است) در نشستی با  مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قم  در خصوص روند اجرای جشنواره  مصاحبه ای را تنظیم نموده که  در همین روزنامه به چاپ رسیده ومنتشر شده است.

متنی که در ذیل مطالعه خواهید نمود مصاحبه خبرنگار روزنامه ایمان با  محمد مخلصی مدیر کانون استان و دبیر جشنواره موضوعی "یک تصویر از یک حدیث رضوی" است.

   

برگزاری دومین جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی در قم

ایمان: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: دومین جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی در قم برگزار می شود.
محمد مخلصی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این جشنواره از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که برای کودکان و نوجوانان 7 تا 16 سال و مربیان و کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی کانون و هنرمندان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی در بین مخاطبان با استفاده از قالب های هنری، گسترش فعالیت های هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) در مراکز کانون و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر هنری در زمینه احادیث امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده ترین آثار در جامعه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.
وی مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا 30 مردادماه سال جاری عنوان کرد و گفت: نمایشگاه آثار منتخب و تشکیل کارگاه های تخصصی در دهه کرامت سال 91 برگزار می شود و زمان برگزاری نمایشگاه های دوره ای در مراکز استان نیز از تولد امام رضا (ع) تا شهادت امام رضا (ع) در سال 91 و 92 می باشد.‏
مخلصی تصریح کرد: اجرای کارگاه های تخصصی همزمان با برپایی نمایشگاه و اجرای نمایشگاه دوره ای آثار برتر جشنواره در مراکز کانون از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اظهار داشت: ارزیابی و انتخاب 8 روش برتر مربیان و کارشناسان در چگونگی فضاسازی و تبیین مضامین احادیث برای مخاطبان و تقدیر از آنان جزء بخش های ویژه این جشنواره است.
وی اضافه کرد: شرکت کنندگانی که در فرآیند اجرای جشنواره به خلق 8 اثر نقاشی از 8 حدیث رضوی اقدام نمایند، به صورت ویژه قدردانی خواهد شد.‏
مخلصی به هدایای افراد برتر این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: به تعداد 8 نفر از گروه سنی 7 تا 9 سال به میزان یک میلیون ریال بابت کمک هزینه سفر به اماکن زیارتی اهداء خواهد شد و همچنین برای 8 نفر از گروه سنی 10 تا 12 سال نیز، یک میلیون و سیصد هزار ریال بابت کمک هزینه سفر به اماکن زیارتی اهداء می شود.
وی به هدایای گروه سنی 13 تا 16 سال نیز اشاره کرد و افزود: برای 8 نفر از این گروه نیز به میزان یک میلیون و 500 هزار ریال کمک هزینه سفر به اماکن زیارتی اختصاص می یابد.
وی با اشاره به هدایای گروه مربیان و هنرمندان خاطر نشان کرد: به نفر اول و دوم مبلغ سه میلیون ریال، سوم و چهارم دو میلیون و 500 هزار ریال و نفرات ششم، هفتم و هشتم مبلغ دو میلیون ریال بابت کمک هزینه سفر به اماکن زیارتی اهداء می گردد.
مخلصی افزود: برای نفرات اول تا هشتم شرکت کننده در جشنواره موضوعی در هر استان و متناسب با تعداد آثار ارسالی جوایزی منظور گردیده است.‏

 


[ شنبه 91/4/17 ] [ 1:11 عصر ] [ کانون پرورش فکری استان قم ]

قابل توجه علاقه مندان به شرکت در دومین جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی

مهلت ارسال آثار  تمدید شد

25 مرداد آخرین مهلت ارسال آثار نقاشی وتصویر گری احادیث شریف امام رضا(علیه السلام) به دبیر خانه جشنواره موضوعی در قم

منتظر دیدن آثار زیبایتان هستیم

 


[ شنبه 91/4/17 ] [ 12:53 عصر ] [ کانون پرورش فکری استان قم ]

   به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قم، در آستانه فصل تابستان وایام فراغت دانش آموزان ولزوم  بهر ه گیری و غنی سازی این فرصت ها  محمد مخلصی مدیر کانون استان در برنامه زنده تلویزیونی " گفتگوی روز" از سیمای مرکز قم،حاضر ودر مدت زمان 30دقیقه، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، ادبی وهنری کانون را تشریح کرد.

ایشان همچنین فعالیت های خاص و ویژه کانون  را نیز برای بینندگان این برنامه تبیین نمود و مشارکت در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) باحضوری فعال ،برای دومین سال پیاپی، در قالب  نقاشی وتصویر گری، با عنوان "یک تصویر از یک حدیث رضوی" وهمراهی ویژه وکم نظیر مخاطبان با جشنواره و آثار ارسال ارزنده  را از مواهب وبرکات این جشنواره معنوی عنوان کرد وارسال اثر مخاطبان در تمامی گروه های سنی، مربیان وهنرمندان برای شرکت در دومین جشنواره موضوعی  راتا پایان مردادماه اعلام نمود.

مدیر کانون قم در پاسخ به سئوال مجری برنامه که ازچگونگی توزیع مراکز در سطح شهرستان پرسید ، گفت: در قم 9 مرکز فعال فرهنگی هنری ، دو کتابخانه سیار روستایی ویک کتابخانه پستی وجود دارد که با هدف تقویت فرهنگ مطالعه در کودکان ونوجوانان محروم از امکانات وساکن در روستاها ارائه خدمت می نمایند.

 مخلصی در ادامه با تاکید بر عنایت ویژه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص موافقت با خروج کانون از شمولیت اصل 44 قانون ونیز تامین اعتبار احداث مجتمع بین المللی آفرینش های دینی ومذهبی در منطقه پردیسان قم ، اتمام عملیات ساخت این پروژه را تا پایان سال جاری وبهره برداری از آن را برای کودکان ونوجوانان ساکن در پردیسان ، در سال 92 اعلام نمود.

 


[ شنبه 91/4/17 ] [ 9:54 صبح ] [ کانون پرورش فکری استان قم ]
درباره وبلاگ

کانون پرورش فکری استان قم
دبیرخانه جشنواره خاطرات زیارت رضوی
امکانات وب
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 81474