سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاطرات زیارت رضوی

در راستای برگزاری دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قم، خود را برای اجرای دومین جشنواره (یک تصویر از یک حدیث رضوی" در قالب نقاشی وتصویر گری احادیث شریف امام رضا(علیه السلام) آماده کرده است.

متن ذیل مصاحبه مسئول روابط عمومی کانون قم با محمد مخلصی مدیر کانون ودبیر جشنواره" یک تصویر از یک حدیث رضوی" است.

1-   جناب آقای مخلصی با توجه به اینکه کانون پرورش فکری استان قم برای دومین سال پیاپی متولی برگزاری این جشنواره "یک تصویر ایک حدیث رضوی" است، هدف ولزوم اجرای آن را درچه می دانید؟

با توجه به لزوم استمرار در روش های تعلیم وتربیت اسلامی وآشنایی گروه های مختلف سنی با فرهنگ منور رضوی در فرایند اجرایی، این جشنواره برای دومین سال پیاپی با تغییرات محسوسی به اجرا در خواهد آمد.

2- چرا کانون در این جشنواره سهیم شده است؟

ضرورت استفاده از سیره اولیاء الله وفراوانی روش های تربیتی موثر در مخاطبان وتاسی به قرآن وعترت ووجود نازنین امام رضا(ع) در ایران اسلامی، همچنین لزوم پرداختن تخصصی در حوزه کودک ونوجوان، کانون احساس وظیفه نمود وبا تخصص وعلم وارد این عرصه معنوی شد. کانون استان قم نیز با عنایت به سبقه فرهنگی مذهبی وپتانسیل فقهی حوزه ووجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)در این رویداد عظیم معنوی سهیم شد.

3-تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته در چه بوده است؟

تغییرات محسوسی حاصل شده از جمله:-تعیین مخاطبین،که هنرمندان فعال در حوزه کودک ونوجوان نیز می توانند در این برنامه معنوی شرکت کنند

-دسته بندی احادیث بر اساس گروه سنی مخاطب

-تغییر درشیوه معرفی احادیث، به این صورت که چهل حدیث در قالب پکیجی شکیل با قابلیت دسترسی سهل وآسان با عنوان سخن عشق آماده شده است

-ارزیابی تجارب مربیان کانون در انتقال مفاهیم مذهبی به مخاطبان

-استفاده از پتانسیل علمی موسسات ونهاد های حقیقی وحقوقی استان در مستند سازی احادیث

 

4-ایا در نحوه تقدیر از برگزیدگان نیز تغییر ی حاصل شده است؟

بله. با توجه به تعیین سطوح مختلف سنی در انتخاب برگزیدگان ونوع جوایز تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است.از جمله اینکه در نظر است رتبه های یک تا هشتم هراستان ونیزکسانی که به صورت مجموعی به خلق هشت اثر می پردازند، مورد تشویق وتقدیر قرار گیرند.

5- استقبال مخاطبان تا کنون چگونه بوده است؟

در مقایسه با سال پیش رشد بهتر وسریعتری داشته است.

 

6- سال گذشته کدام استانها بیشترین مشارکت را در ارسال اثر داشته اند؟

استانهای مشهد واصفهان

7-روند اجرای جشنواره امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟

با کسب تجربه از سال گذشته، در ساماندهی عوامل اجرایی، مستند سازی واجرای کیفی فعالیت ها، با انسجام وبرنامه ریزی موثر ومطلوبی در حال پیگیری است.

8-نحوه اطلاع رسانی جشنواره به مخاطبان ع از چه مجاری صورت گرفته است؟

ارسال بروشور، طراحی چاپ وارسال بسته احادیث با عنوان سخن عشق ،بهره گیری از سایت ویِژه خبری کانون، استفاده از ظرفیت های رسانه ای نهاد های همسو ی فرهنگی، اطلاع رسانی از طریق جراید ورسانه های خبری، حضور در برنامه های تلویزیونی ،استفاده از فضای مجازی وبلاگ "نشان نسخن عشق" ووبلاگ روابط عمومی کانون استان، مکاتبه با مراکز، ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی ونهاد های فرهنگی در سطح استان وکشور و...

کدام نهادها با شما مشارکت بیشتری داشته اند؟

آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)،معاونت پرورشی اداره کل آموزش وپرورش، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم ، سازمان تبلیغات اسلامی استان، شهرداری، صدا وسیما، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، مرکز تخصصی آفرینش های هنری کانون ودبیرخانه بین المللی امام رضا(ع) ونیز کمیته کودک ونوجوان با مسئولیت کانون کشور .

 

9- لطفا تقویم اجرایی جشنواره را عنوان کنید؟

نظر به استقبال مخاطبان، مهلت ارسال اثر تا 25 مرداد تعیین شده وان شاالله پس از بررسی آثار مجموعه برگزیده آن علاوه بر ارائه در نمایشگاه تخصصی در دهه کرامت در همایشی که همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در روز 28 شهریور برگزار خواهد شد.

 

10-        داوری آثار به چه صورت است؟

با توجه به هماهنگی های انجام شده با مدیریت تخصصی آفرینش های هنری کانون وانتخاب سه تن ازصاحب نظران به عنوان داور جشنواره ، آثار ارزیابی خواهد شد.

11-...وحرف آخر؟

انتظار می رود با عنایت به لزوم بهره گیری از سیره عملی امام رضا(ع) در تربیت کودکان ونوجوانان عزیز، اولیا تربیتی ووالدین گرامی ونیز مدیران موسسات فرهنگی، هنری در کسب معنویت این رویداد خجسته،سهم مخاطبین را افزایش داده ودلهای آنان را کبوترانه جلد محبت امام رضا(ع) نمایند ونام خود را در لیست خادمین فرهنگی امام رضا(ع) ثبت وضبط نمایند.ان شالله


[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 12:35 عصر ] [ کانون پرورش فکری استان قم ]
درباره وبلاگ

کانون پرورش فکری استان قم
دبیرخانه جشنواره خاطرات زیارت رضوی
امکانات وب
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 81469